Van Johannesburg naar Kaapstad

Vakantie!

Ik heb er lang op gewacht, maar nu is het dan zo ver, ik heb vakantie!

Dinsdag 21 september in de ochtend vertrek ik naar Johannesburg voor mijn rondreis in Zuid-Afrika. Mijn reis gaat er als volgt uitzien:

1e dag - Amsterdam-Johannesburg

We vliegen van Amsterdam naar Johannesburg (dagvlucht). Na aankomst volgt de transfer naar Pretoria, de statige hoofdstad van het land, voor de eerste overnachting.

2e dag - Pretoria-Orighstad

In Pretoria zien we tijdens een stadstour de voornaamste bezienswaardigheden als Church Square, het Kruger House en het Voortrekker Monument. Via Lydenburg rijden we naar Orighstad voor de overnachting. Reisafstand ca. 340 km.

3e dag - Panoramaroute-Hazyview

Een werkelijk prachtige natuurtocht boordevol onvergetelijke vergezichten met onder meer de indrukwekkende Blyde River Canyon, de Pinnacle Rock, Bourkes Luck Potholes en God's Window, een onvergetelijk vergezicht. We bereiken Hazyview, waar we de komende 2 nachten doorbrengen. Reisafstand ca. 450 km.

4e dag - Paul Kruger National Park

Vandaag maken we een game drivein het Paul Kruger National Park, dat met zijn oppervlakte van 2 miljoen hectare de grootste verscheidenheid aan Afrikaanse diersoorten herbergt. We maken een rondrit door 's werelds beroemdste natuurpark waar u, als u geluk heeft, 'the big five' (leeuw, luipaard, neushoorn, buffel en olifant) te zien krijgt. Daarna keren we terug naar ons hotel. Reisafstand ca. 250 km.

5e dag - Swaziland

Afscheid van het Paul Kruger National Park. Via Malenlane rijden we het onafhankelijke Swaziland binnen. Hier brengen we de komende nacht door. Reisafstand ca. 275 km.

6e dag - Zululand

We nemen afscheid van Swaziland en rijden Zululand binnen. Langs de weg zien we diverse marktjes, waar allerlei handelswaren en eten te koop zijn. In de middag een game drive in het Hluhluwe National Park. De komende 2 nachten brengen we door in Zululand. Reisafstand ca. 400 km.

7e dag - Zululand

Vanmorgen een cruise over het St. Lucia meer, voor een andere kijk op dit bijzondere stukje natuur. 's Middags vrij.

8e dag - Durban

Vandaag rijden we naar Durban, gelegen aan de Indische Oceaan. In Durban wacht u natuurlijk een nadere kennismaking met bijvoorbeeld North en South Beach, het prachtige centrum en de bekende 'Indian market'. Ook brengen we een bezoek aan de botanische tuinen. We overnachten in Durban. Reisafstand ca. 300 km.

9e dag - Durban-East Londen

Van Durban reizen we vandaag via de schitterende ruige kust van Transkei naar East Londen. Hier brengen we de nacht door. Reisafstand ca. 674 km.

10e dag - East Londen-Port Elizabeth

Op onze route naar Port Elizabeth pauzeren we bij ‘Settler Country' voor een korte stadstour en zullen we bij de Fish River een fotostop inlassen. Na aankomst in Port Elizabeth volgt de transfer naar het hotel. In de middag een bezoek aan Port Elizabeth Township, met onder meer een kijkje bij een school en een handwerkcentrum. Reisafstand ca. 310 km.

11e dag - Port Elizabeth-Knysna

We volgen vandaag een mooie route naar Knysna, een prachtig en levendig artiestenplaatsje, gelegen aan een lagune in het hart van de fameuze tuinenroute. We rijden erheen via onder meer Tsitsikamma Forest. Twee overnachtingen in Knysna. Reisafstand ca. 380 km.

12e dag - Oudtshoorn

Vandaag bezoeken weOudtshoorn, eens de (struis)verenhoofdstad van de wereld. We bezichtigen een struisvogelboerderij, de bekende druipsteenformaties van de Cango Caves en genieten van een traditionele Karoo-lunch bij ‘Kobus se Gat' aan de voet van de Swartberg pas. Reisafstand ca. 240 km.

13e dag - Mosselbaai-Kaapstad

Op de route van vandaag pauzeren we in het mooie Mosselbaai met z'n Post Office Tree House en schelpenmuseum. We bereiken Kaapstad, de belangrijkste stad van Zuid-Afrika. Hier verblijven we de komende 3 nachten. Reisafstand ca. 340 km.

14e en 15e dag - Kaapstad

In deze 2 dagen maken we de Peninsula Tour, met o.a. Kirstenbosch Gardens, de fameuze Tafelberg, Boulders Beach met de pinguins, Kaap de Goede Hoop, Valsbaai, Kaap Punt en Houtbaai. En we maken een bezoek aan Robbeneiland, waar Nelson Mandela gevangen zat

16e dag - Kaapstad-Amsterdam

Overdagdoen we Winelands tour, want waar anders smaken de wijnen beter dan in Zuid-Afrika! Wijnproeven bij de Simonsig Wine Estate in het aangename en fraai tussen de gaarden gelegen wijnstadje Stellenbosch

In de avond transfer naar de luchthaven voor de terugvlucht naar Amsterdam (nachtvlucht).

17e dag - Amsterdam

Aankomst in Nederland.